-
Prohlášení o přístupnosti webové prezentace
Správy silnic Moravskoslezského kraje
Webová prezentace Moravskoslezského kraje je vytvořena s ohledem na přístupnost a bezbariérovost tak, aby splňovala všechny povinné a podmíněně povinné zásady přístupnosti podle vyhlášky o přístupnosti č. 64/2008 Sb.Uspořádání a ovládání webových stránek je navrženo tak, aby stránky byly dostupné jak pro alternativní prohlížeče, tak i pro osoby se specifickými potřebami. Některé texty nejsou definovány v relativních jednotkách. Pro zvětšení je potřeba použít systémových nástrojů (nastavení prohlížeče).
Toto prohlášení bylo vypracováno dne 20. 9. 2020
Informace prezentované v jiných formátech
Na webu Správy silnic Moravskoslezského kraje jsou některé informace dostupné v jiné než textové či hypertextové formě.
Dokumenty se mohou vyskytnout v těchto formátech:
PDF - pro tento formát je volně ke stažení prohlížeč Adobe Acrobat Reader.
Zpětná vazba a kontaktní údaje
Vaše náměty, postřehy či informace o problémech, na které narazíte při používání tohoto webu můžete poslat na adresu správce webu.
Radek Doffek
E-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Ostatní sdělení
V případě, že je pro Vás obsah a text webových stránek obtížně čitelný můžete si jej zvětšit pomocí nástroje Vašeho prohlížeče. Obsah a text webové prezentace je responzivní, tj. přizpůsobí se rozlišení Vašeho monitoru. V nejběžněji užívaných prohlížečích lze obsah a text zvětšovat a zmenšovat taktéž za užití klávesových zkratek „CTRL+ +“ pro zvětšení a „CTRL + -“ pro zmenšení .
-
ZŘIZOVACÍ LISTINA
-
POVINNÉ INFORMACE
1 Důvod a způsob založení viz. zřizovací listina 2 Organizační struktura: - Ředitelství Ostrava
• středisko Bruntál
• středisko Frýdek-Místek
• středisko Karviná
• středisko Nový Jičín
• středisko Opava
• středisko Ostrava
3.1 Písemné podaní žádosti o informace: - poštou - Správa silnic Moravskoslezského kraje, Úprkova 795/1, 702 23 Ostrava
- na podatelně ředitelství - Správa silnic Moravskoslezského kraje, Úprkova 795/1, 702 23 Ostrava
- elektronicky - Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
3.2 Písemné podaní stížnosti a dalších podání: - poštou
- na podatelně ředitelství, středisek
- elektronicky
3.3 Náležitosti písemné žádosti o informace: - označení povinného subjektu, kterému je žádost určena
- odkaz, že se jedná o poskytnutí informaci ve smyslu zákona 106/1999 Sb.
- u fyzické osoby jméno, příjmení, datum narození, adresa trvalého pobytu, případně adresa pro doručování
- u právnické osoby název, IČO, e-mail, adresu sídla případně adresa pro doručování
3.4 Postup při podávání a vyřizování písemných žádostí o poskytnutí informace:
- žádost je podána dnem, kdy ji obdržel povinný subjekt
- neobsahuje-li žádost náležitosti uvedené v bodě 3.3, není žádostí ve smyslu zákona
- povinný subjekt žádost posoudí a:
a) v případě, že je žádost nesrozumitelná, či formulována příliš obecně, vyzve žadatele ve lhůtě 7 dnů ode dne podání žádosti, aby žádost doplnil; nevyhoví-li žadatel této výzvě do 30 dnů ode dne jejího doručení, žádost odloží.
b) v případě, že požadované informace se nevztahují k jeho působnosti, žádost odloží a tuto odůvodněnou skutečnost sdělí do 7 dnů ode dne podání žádosti žadateli.
c) pokud bude žádat úhradu nákladů spojených s pořízením kopií, opatřením technických nosičů dat, s odesláním informací žadateli či za mimořádně rozsáhlé vyhledání informací, písemně oznámí tuto skutečnost spolu s výši úhrady žadateli před poskytnutím informace. Poskytnutí informace je podmíněno zaplacením požadované úhrady. Pokud žadatel do 60 dnů ode dne oznámení výše požadované úhrady úhradu nezaplatí, povinný subjekt žádost odloží.
d) nerozhodne-li dle písm. f) tohoto bodu, poskytne informaci v souladu se žádosti ve lhůtě nejpozději do 15 dnů, ode dne podání žádosti nebo ode dne jejího doplnění.
e) lhůtu 15 dnů pro poskytnutí informace lze prodloužit ze závažných důvodů, nejvýše však o 10 dní. Žadatel musí být o prodloužení lhůty i o jeho důvodech vždy prokazatelně informován, a to včas před uplynutím lhůty pro poskytnutí informace. Závažnými důvody jsou
- vyhledání a sběr požadovaných informací na střediscích organizace
- vyhledání a sběr objemného množství oddělených a odlišných informaci požadovaných v jedné žádosti.
f) pokud žádosti, byť i jen zčásti, nevyhoví, vydá ve lhůtě pro vyřízení žádosti rozhodnutí o odmítnutí žádosti, popřípadě o odmítnutí části žádosti, s výjimkou případů, kdy se žádost odloží.
4 Odvolání:
- proti rozhodnutí povinného subjektu o odmítnutí žádosti lze podat odvolání
- o odvolaní proti rozhodnutí organizace rozhoduje zřizovatel, , kterému je odvolání spolu se spisovým materiálem předloženo ve lhůtě 15 dnů ode dne doručení odvolání.
- poštou
- na podatelně ředitelství
- elektronicky
5 Nejdůležitější používané předpisy: - Zákon č.262/2006 Sb., zákoník práce, ve znění pozdějších předpisů
- Zákon č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisu
- Vyhláška č. 104/1997 Sb., kterou se provádí zákon o pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů
- Zákon č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších přepisu
- Zákon č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů
6 Sazebník úhrad za poskytování informací: - Cena černobílé kopie, je-li informace poskytována formou fotokopie a cena počítačového výstupu, je-li informace poskytována formou počítačového tisku
- formát A4, jednostranná kopie 0,50 Kč/ks
- formát A4, oboustranná kopie 1,00 Kč/ks
- formát A3, jednostranná kopie 1,00 Kč/ks
- formát A3, oboustranná kopie 2,00 Kč/ks - Cena barevné kopie, je-li informace poskytována formou fotokopie a cena počítačového výstupu, je-li informace poskytována formou počítačového tisku
- formát A4, jednostranná kopie 2,00 Kč/ks
- formát A4, oboustranná kopie 4,00 Kč/ks
- formát A3, jednostranná kopie 4,00 Kč/ks
- formát A3, oboustranná kopie 8,00 Kč/ks - Cena datového nosiče dat, je-li informace poskytována formou záznamu na datový nosič
- CD-R disk 10,00 Kč/ks - Cena poštovného, je-li informace zasílána poštou
- viz sazebník poštovních služeb České pošty, balné se neúčtuje - Osobní náklady spojené s mimořádně rozsáhlým vyhledáním informací se účtují, přesáhne li doba zpracování a vyhledávání informace 1 hod., ve výši 294,00 Kč za každou ukončenou.
- Náklady se neúčtují, pokud celkové náklady spojené s poskytnutím informací nepřesáhnou částku 100,00 Kč. Pokud však budou obdobné informace týmž žadatelem požadovány opakovaně, bude úhrada požadována, přestože náklady na poskytnutí informace nepřesáhnou částku 100,00 Kč.
7 Výroční zprávy dle zákona č 106/1999 Sb.8 - Ředitelství Ostrava
-
OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ
informace o zpracování osobních údajů
Správa silnic Moravskoslezského kraje, se sídlem Úprkova 795/1 702 23 Ostrava IČO: 00095711 jako správce osobních údajů (dále jen „správce“) v souladu s ustanovením čl. 13 a následujících Nařízení Evropského parlamentu a Rady č. 2016/679 ze dne 27. 4. 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (dále jen „obecné nařízení o ochraně osobních údajů“), informuje o základních zásadách a principech na základě kterých zpracovává osobní údaje.
-
Osobní údaje správce zpracovává pouze po nezbytnou dobu, která je individuální pro jednotlivé účely zpracování.
-
V souvislosti s činností správce jsou osobní údaje zpracovávány pouze v rozsahu nezbytném pro naplnění jednotlivých účelů zpracování. Po naplnění stanovených účelů jsou osobní údaje ukládány v souladu s právními předpisy.
-
Pokud správce zpracovává Vaše osobní údaje, máte právo:
-
o požadovat od správce informaci o zpracování Vašich osobních údajů;
-
o požadovat umožnění přístupu k Vašim osobním údajům zpracovávaných správcem;
-
o požadovat opravu nepřesných osobních údajů (pokud se domníváte, že Vaše osobní údaje zpracovávané správcem jsou nepřesné);
-
o požadovat vymazání Vašich osobních údajů zpracovávaných správcem , popřípadě požadovat omezení jejich zpracování v souladu s příslušným právním základem pro zpracování osobních údajů;
-
o vznést námitku proti zpracování osobních údajů správcem;
-
o požadovat přenositelnost osobních údajů, které jste poskytl (poskytla) správci
-
o podat stížnost dozorovému orgánu;
-
-
Pokud je zpracování Vašich osobních údajů podmíněno Vašim předchozím souhlasem se zpracováním, máte právo souhlas odvolat. Tím však není dotčena zákonnost zpracování vycházejícího ze souhlasu, který byl dán před jeho odvoláním.
-
Správce není povinen mít pověřence pro ochranu osobních údajů
-
-
OCHRANA OZNAMOVATELE
Oznamovatel
- je v souladu s § 9 odst. 2 písm. a) zákona 171/2023 Sb., o ochraně oznamovatelů, zaměstnanec organizace
- který má důvodné podezření, že v rámci organizace, ve které je zaměstnán, dochází k protiprávnímu jednání, či jinému porušování povinností v rámci zákona, má možnost oznámit takovéto jednání v dobré víře bez jakýchkoliv obav z odvetných opatření
- má ze strany zaměstnavatele, pokud jednal v dobré víře, právo na ochranu a zajištění anonymity. Tohoto práva pozbývá, pokud se prokáže, že vědomě uvedl nepravdivé údaje nebo nejedná v dobré víře
- má právo být vyrozuměn o přijetí oznámení do 7 dnů od jeho přijetí povinným subjektem
- má právo být informován do 30 dnů od podání o výsledku šetření, a to buď že
- podání bylo nedůvodné
- pokud bylo odůvodněné, tak o a navrhovaných opatřeních
Ochrana oznamovatele, zejména v podobě
- rozvázání pracovního poměru či jeho neprodloužení na dobu určitou;
- odvolání z místa vedoucího zaměstnance;
- uložení kárného opatření nebo kázeňského trestu;
- snížení mzdy, platu nebo odměny nebo nepřiznání osobního příplatku;
- přeložení nebo převedení na jinou práci nebo na jiné služební místo;
- negativní služební hodnocení nebo pracovní posudek;
- neumožnění odborného rozvoje;
- změna pracovní doby;
- neopodstatnění vyžadování lékařského posudku, či pracovně lékařské prohlídky;
- výpověď nebo odstoupení od smlouvy, nebo
- zásah do práva na ochranu osobnosti.
Whistleblowing
- forma podání oznámení příslušné osobě oznamovatelem z důvodu podezření páchání protiprávní činnosti, o které se oznamovatel dozvěděl v souvislosti s prací nebo jinou obdobnou činností, a to za účelem odhalení takovéhoto protiprávního jednání.
Příslušná osoba
- přijímá oznámení od oznamovatele a vykonává další činnosti s tím v související
- v podmínkách Správy silnic Moravskoslezského kraje stanoven – interní auditor
- v případě nepřítomnosti zastoupen sekretářkou ředitele
Obsah oznámení
- datum podání oznámení;
- jméno, příjmení, datum narození a kontaktní údaje oznamovatele;
- shrnutí podstaty a obsahové stránky oznámení, včetně identifikace osob, vůči kterým je oznámení směřováno, je‑li jejich totožnost známa;
- důkazy, na jejichž základě je podáváno oznámení.
Oznámení lze podat
- ústně (osobně)v budově Správy silnic Moravskoslezského kraje na adrese Úprkova 795/1, 702 23 Ostrava, a to po dohodě s příslušnou osobou. O ústním podání bude vždy vyhotoven písemný zápis.
- písemně na podatelně Správy silnic Moravskoslezského kraje na adrese Úprkova 795/1, 702 23 Ostrava v zalepené obálce s nápisem "WHISTLEBLOWING – NEOTVÍRAT".
- telefonicky na lince: 595 392 359 pondělí - pátek 9:00 – 14:00 hod.
- elektronicky na e‑mailové adrese Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Vnitřní oznamovací systém u organizace zaveden 01.08.2023
-
ROZPOČET A STŘEDNĚDOBÝ VÝHLED ROZPOČTU
Novelou zákona č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, je s účinností od 21. 2. 2017 příspěvkové organizaci stanovena povinnost sestavovat rozpočet a střednědobý výhled rozpočtu, které schvaluje její zřizovatel.Rozpočet příspěvkové organizace je plán výnosů a nákladů na kalendářní rok a střednědobý výhled rozpočtu je plán nákladů a výnosů na další dva roky následující po roce, na který je sestavován plán na kalendářní rok.Povinnost zveřejnit návrh rozpočtu/střednědobého výhledu rozpočtu a schválený rozpočet/střednědobý výhled rozpočtu je zajištěna zveřejněním na internetových stránkách zřizovatele:
Podkategorie
Volná místa
VOLNÁ PRACOVNÍ MÍSTA
Dokumenty k výběrovému řízení:
• Souhlas se zpracováním osobních údajů
• Přihláška do výběrového řízení
Seznam volných pracovních míst: