9.8.2023 V rámci provádění stavby byly zjištěny nepředvídatelné okolnosti, které brání dokončení stavby podle původní PD a vyvolají změnu stavby, která si svým charakterem vyžádá dodatečné stavební povolení.

V rámci stavby měl být zachován stávající pilíř v korytě řeky Odry. Na základě dodatečné diagnostiky stávajícího základu byl zjištěn rozdíl v předpokladu (projektová dokumentace z roku 1966) a skutečnosti týkající se založení stávajícího pilíře v toku Odry. Tato skutečnost vede k nezbytným konstrukčním změnám, které ovlivní jak spodní stavbu, tak i nosnou konstrukci.

V současné době proto probíhá inženýrská činnost pro vydání dodatečného povolení ke změně stavby. K termínu 31.7.2023 došlo ze strany MMO k zahájení řízení spočívající ve změně stavby před dokončením. Předpoklad vydání pravomocného povolení je stanoven na termín 3.9.2023. Po vydání pravomocného povolení bude zhotovitelem aktualizován harmonogram stavebních prací včetně zohlednění klimatických podmínek a díky tomuto stavu bude následně objednateli znám reálný termín dokončení výstavby mostu a znovu zprovoznění uzavřené silnice II/478 ul. Na Lukách/1.května. Do té doby zhotovitel společně s objednatelem intenzivně pracuje ve schválení RDS pro spodní stavbu mostu a společně s tímto krokem provádí odkopy neúnosných zemin u opěry mostu OP1 a přípravu pro realizaci mikropilot na podpěrách mostu, jejichž realizace by měla být zahájena v termínu 14.8.2023.