IDENTIFIKAČNÍ LIST STAVBY BÍLÉ KNIHY |
OV/M2/5 |
Název: | Silnice III/4793 Ostrava Karolina mosty ev.č.4793-4..1,2 |
Dopravní význam | tah lokálního významu |
Stav realizace | stavba návrhová (N) |
Intenzita RPDI v r. 2016 ve voz/24 hod | 8428 |
Z toho těžká doprava ve voz/24 hod - TNV | 1636 |
Stavebně technický stav | 4,00 |
Délka úpravy v kilometrech | |
Popis | Stavba řeší rekonstrukci dvou souběžných mostních objektů, případně jejich výškovou úpravu v návaznosti na celkové řešení území Karolina. Jedná se o železobetonové předpjaté monolitické mosty o 4 polích. Nosná konstrukce u obou mostů je jednokomorová monolitická předpjatá deska s prefa příčníky. Zjištěné závady: na povrchu zesílení konzoly jsou zvodnělé inkrustace a praskliny vlivem zatékání, u dilatačního závěru v1 došlo k poklesu 3. pole o cca 13 mm, na opěrách je místy viditelná obnažená korodující výstuž, zatékání v místech vyvedení okapniček hydroizolace, poruchy krytu vozovky i chodníku, porušené gumové těsnící profily dilatace. Stavební stav objektu 4/4. Rekonstrukce mostu předpokládá výměnu mostního svršku, dilatací ložisek. Návrh opravy uvažuje variantní spuštění objektu na straně Moravské Ostravy v závislosti na způsobu napojení navazující komunikace. Na základě provedeného nového podrobného diagnostického průzkumu obou mostů a doplňkového diagnostického průzkumu Gerberova kloubu byl stanoven stav mostů u spodní stavby IV - uspokojivý a u nosné konstrukce z důvodu zamáčení a výskytem trhlin na konci nosné konstrukce a v okolí Gerberova kloubu V - špatný. Zatížitelnost byla stanovena podrobným statickým výpočtem na Vn=30t, Vr=75t a Ve=175t. L.O. 07/2022 |
Stav přípravy | Zvolená varianta výškového napojení mostního objektu bude zapracována do projektové dokumentace. Dokumentace bude zajištěna Statutárním městem Ostrava. Na základě uzavřené smlouvy o dílo v 06/2016 se v současné době provádí aktualizace diagnostického průzkumu mostů. Diagnostický průzkum byl zpracován. Bude zadáno měření na předem určených místech mostního objektu pro potřeby zjištění deformačních vlivů konstrukce mostu. Výsledky měření byly zpracovány a budou podkladem pro zpracování PD. V roce 2021, v souvislosti s výstavbou nového univerzitního kampusu a souvisejících objektů a z důvodu zajištění dopravního napojení, bylo po předchozí dohodě mezi Statutárním městem Ostrava a Moravskoslezským krajem zadáno zpracování PD na architektonický návrh rekonstrukce mostu. Objednatelem architektonického návrhu je Statutární město Ostrava. Most je koncipován s dvoupruhovou komunikací a samostatným prostorem pro pěší a cyklisty. Realizací nového mostu dojde k propojení pro automobilovou, cyklistickou a pěší dopravu v návaznosti na širší okolí včetně napojení nově vznikající rezidenční čtvrti a univerzitního kampusu v blízkosti historického jádra města Ostravy. |
Financování | Odhad stavebních nákladů činí 240 000 tis.Kč |
Celkový bodový zisk multikriteriálního hodnocení |
138,00 | |
Pořadí |
8 | |
Priorita |
Aktualizace prosinec 2022 |