Popis |
Stávající třípolové mosty se nachází na silnici II/479 – ul. Opavská, která je v obou směrech spojnicí mezi Porubou a centrem Ostravy a převádí silnici přes řeku Odru. Celková délka přemostění je 129 m. Opěry mostu jsou potečené od zatékání poškozenými svody odvodňovačů. Beton opěr je zvětralý, na úložných prazích dochází k degradaci betonu. Beton pilířů je zvětralý, na povrchu jsou drobné trhlinky a místy se odlamují hrany úložných prahů, dále jsou na pilířích zjevné stopy po zatékání. Nosnou konstrukci tvoří ocelová ortotropní deska podélně i příčně ztužená uložená na ocelových plnostěnných truhlíkových nosnících. Nosná konstrukce je celoplošně zrezivělá na vnějších a vnitřních plochách ocelových truhlíkových nosníků. V místech mostních závěrů jsou prvky nosné konstrukce laminárně zkorodované. Ložiska jsou celoplošně povrchově zkorodovaná. Gerberové klouby jsou napadeny laminární korozí od zatékání mostními závěry. Vozovka na mostě je zvlněná s vyjetými kolejemi. Na chodnících je zvlněný a popraskaný kryt z litého asfaltu. Spárami v chodníku zatéká do nosné konstrukce. Římsové plechy jsou povrchově zrezivělé. Odvodňovací vpusti na mostě jsou zrezivělé. Svody jsou zrezivělé a děravé. Na zábradlí se loupe nátěr a zábradlí místy až laminárně koroduje. Betonové zídky na koncích mostu na chodníku se rozpadají a je obnažená korodující výztuž. Svahy u křídel jsou nestabilní. Bude nutné provést zejména sanaci spodní stavby a odrezivění včetně nového nátěru PKO ocelových částí nosné konstrukce a další opravy. L.O. 7/2022 |
Stav přípravy |
Projektová příprava bude zahájena. Byly zahájeny práce a úkony související s přípravou podkladů pro zadání veřejné zakázky na zhotovení projektové dokumentace. Na základě provedeného výběru zhotovitele na zpracování projektové dokumentace a uzavřené smlouvy o dílo byla zpracována dokumentace ve stupni PDPS. V současné době probíhají jednání s vlastníky pozemků, které budou dotčeny stavbou (dočasný a trvalý zábor) a to z důvodu uzavření příslušných smluv, které budou součástí žádosti pro vydání povolení stavby. V současné době je zpracována projektová dokumentace a probíhá stavební řízení za účelem vydání stavebního povolení. Předpoklad vydání SP v 08/2020. L.O. 06/2020. Na základě výběrového řízení a následně uzavřené smlouvy o dílo s vybraným zhotovitelem byly v polovině července 2021 zahájeny stavební práce na rekonstrukci obou mostů. Stavební práce na rekonstrukci pravého i levého mostu jsou průběžně prováděny, ukončení a zprovoznění mostů se předpokládá v 12/2022. L.O. 07/2022 |
Financování |
Celkové náklady stavby činily 90 887 tis. Kč. |
|
|