IDENTIFIKAČNÍ LIST STAVBY BÍLÉ KNIHY

OV/M1/471

 
Název: Modernizace silnice II/647 Klimkovice Ostrava, rekonstrukce mostu ev. č. 647-026 přes místní potok v Klimkovicích
Dopravní význam tah nadregionálního významu (R2)
Stav realizace stavba návrhová (N)
Intenzita RPDI v r. 2016 ve voz/24 hod 9433
Z toho těžká doprava ve voz/24 hod - TNV 454
Stavebně technický stav 4,00
Délka úpravy v kilometrech
 
Popis Most se nachází na silnici II/647 - ul. Čs. Armády v katastrálním území Klimkovice a převádí silniční dopravu nad vodním tokem Polančice. Předmětný úsek silnice II/647 začíná v místě hranice okresu NJ a končí v místě jižní nájezdové/sjezdové rampy na dálnici D1. Most o jednom poli má délku přemostění 4,18m. Konstrukci mostu tvoří železobetonové monolitické masivní opěry a železobetonová deska nosné konstrukce. Křídla a římsa na pravé straně jsou taktéž železobetonová monolitická. Na římse je osazeno ocelové zábradlí se svislou výplní. Hydroizolace z asfaltové lepenky je provedena pravděpodobně jako vanová. Na levé straně mostu je chodník pro pěší. Mostní ložiska a mostní závěry na mostě nejsou. Na výtokové straně je na most napojena zatrubněná část vodního toku. Opěry mostu jsou podemleté, v líci OP 1 a OP 2 je viditelná zvodněná trhlina a dále místa s průsakem vody v místech dilatačních spar. Hydroizolace je poškozená a dochází k zatékání do nosné konstrukce a na opěry. Beton římsy je zvětralý a dochází k odlamování vrstev betonu, stávající ocelové zábradlí je zkorodované. Dno je zaneseno naplaveninami. Současný celkový stavebnětechnický stav mostu je klasifikován jako uspokojivý. V rámci rekonstrukce mostu se předpokládá odstranění konstrukčních vrstev vozovky včetně hydroizolace, odstranění zvětralé římsy, odstranění naplavenin pod mostem, podbetonování podemletých opěr, sanace spodní stavby a nosné konstrukce, položení nové hydroizolace, betonáž nové římsy na pravé straně mostu, provedení nových vrstev vozovky, osazení nového bezpečnostního zábradlí a provedení kamenné dlažby pod mostem a podél křídel. Navržené řešení eliminuje zhoršování stavebnětechnického stavu mostu a zvýší bezpečnost provozu na mostě. L.O. 07/2022
Stav přípravy Příprava nebyla zahájena. Bude zpracována PD ve stupni PDPS.
Financování Celkové investiční náklady nejsou známy.
 

Celkový bodový zisk multikriteriálního hodnocení

  138,00

Pořadí

  33

Priorita

 

 

Aktualizace prosinec 2022

Fotodokumentace