IDENTIFIKAČNÍ LIST STAVBY BÍLÉ KNIHY |
OV/M1/431 |
Název: | Silnice III/4804 rekonstrukce mostu ev. č. 4804-3 přes Odru na ul. Lubinská ve Staré Vsi nad Ondřejnicí |
Dopravní význam | tah lokálního významu |
Stav realizace | stavba návrhová (N) |
Intenzita RPDI v r. 2016 ve voz/24 hod | 1500 |
Z toho těžká doprava ve voz/24 hod - TNV | 150 |
Stavebně technický stav | 4,00 |
Délka úpravy v kilometrech | |
Popis | Jedná se o železobetonový předpjatý most o třech polích se dvěma krajními opěrami a dvěma středovými podpěrami. Délka přemostění je 88 m. Volná šířka mostu je 8,6 m. Nosná konstrukce mostu ve všech polích je tvořena ze železobetonových předpjatých prefabrikovaných nosníků I 63, které jsou ve sparách zmonolitněny. Nosníky jsou uloženy na ocelových ložiscích. Na mostě jsou po obou stranách chodníky, na kterých je ocelové zábradlí s betonovými zídkami. Mostní závěry jsou podpovrchové. Kryt vozovky a obou chodníků je živičný. Celkový stavebnětechnický stav mostu je klasifikován jako uspokojivý. Na opěry a pilíře zatéká po celé délce přes netěsnící mostní závěry což má vliv na degradaci povrchů betonů. Taktéž je narušený beton boků opěr, závěrných zídek a úložných prahů pilířů. Hydroizolace mostu je nefunkční a tím dochází k průsakům do nosné konstrukce. Vlivem netěsných dilatačních závěrů dochází také k intenzivnímu zatékání na koncích nosníků, kde hrozí nebezpečí koroze kotev předpínací výztuže a dále kolem odvodňovačů. K zatékání dochází také v některých kontaktních spárách mezi dílci nosníků, kde hrozí nebezpečí koroze nechráněné předpínací výztuže. Na bocích krajních nosníků jsou viditelné inkrustace v otvorech pro zvedání a také lokálně zatéká pod římsami. Na podhledu nosníků se objevují trhliny pod kabely. Nosníky mají z výroby nedostatečné krytí výztuže, kdy na podhledu a na bocích nosníků jsou místa s prokorodovanými třmínky. Ocelová ložiska jsou silně povrchově zkorodovaná. Vozovka je nerovná a vykazuje množství nepravidelných širokých trhlin. Nerovnosti jsou také viditelné na předmostích a na chodnících. Hydroizolace je již nefunkční, dochází k průsakům do nosné konstrukce. Ocelové zábradlí je napadeno korozí a neodpovídá platné normě. ŽB zábradelní zídky mají popraskanou omítku. Odpadní trouby od odvodňovačů jsou krátké, čímž dochází k zatékání na podhled NK. Návrh řešení na zlepšení stavebnětechnického stavu objektu spočívá v provedení rekonstrukce mostu se zachováním nosné konstrukce, provedením nové spřažené (spádové) desky, nové hydroizolace, nových mostních závěrů a provedením nového mostního svršku včetně chodníků a zábradelních svodidel. U čel nosníků je doporučeno provést odbourání dobetonávek a provedení kompletního zainjektování všech kanálků předpínací výztuže. Ložiska budou očištěna a sanována. Povrchy betonů nosné konstrukce a spodní stavby budou sanovány. Obsahem projektové dokumentace na rekonstrukci mostu jsou jednak bourací práce na kompletní odstranění mostního svršku na nosnou konstrukci včetně říms, odbourání a vybetonování nových závěrných zídek, provedení spřažené železobetonové desky na nosnou konstrukci, pokládka nové hydroizolace, osazení povrchových mostních závěrů, betonáž říms, pokládka živičných vrstev vozovky, instalace nového systému odvodnění hydroizolace a povrchu vozovky, osazení ocelového mostního zábradlí, očištění a konzervace ložisek, sanace nosné konstrukce a opěr spodní stavby, vybudování revizních schodišť a pokládka kamenné dlažby.L.O. 07/2022 |
Stav přípravy | V lednu 2018 byl zpracován diagnostický průzkum mostu. Bude zpracována PD ve stupni DSP + PDPS. Na podkladě uzavřené SOD probíhají v současné době projekční práce a inženýrská činnost pro vydání potřebných povolení na předmětnou stabu stavbu. L.O. 06/2020. Projekční práce na rekonstrukci mostu jsou dokončeny, v současné době probíhá stavební řízení za účelem vydání stavebního povolení. |
Financování | Rozpočtové náklady stavby činí 31 500 tis Kč vč. DPH. |
Celkový bodový zisk multikriteriálního hodnocení |
118,00 | |
Pořadí |
69 | |
Priorita |
Aktualizace prosinec 2022 |