IDENTIFIKAČNÍ LIST STAVBY BÍLÉ KNIHY

OV/M1/431

 
Název: Silnice III/4804 rekonstrukce mostu ev. č. 4804-3 přes Odru na ul. Lubinská ve Staré Vsi nad Ondřejnicí
Dopravní význam tah lokálního významu
Stav realizace stavba návrhová (N)
Intenzita RPDI v r. 2016 ve voz/24 hod 1500
Z toho těžká doprava ve voz/24 hod - TNV 150
Stavebně technický stav 4,00
Délka úpravy v kilometrech
 
Popis Jedná se o železobetonový předpjatý most o třech polích se dvěma krajními opěrami a dvěma středovými podpěrami. Délka přemostění je 88 m. Volná šířka mostu je 8,6 m. Nosná konstrukce mostu ve všech polích je tvořena ze železobetonových předpjatých prefabrikovaných nosníků I 63, které jsou ve sparách zmonolitněny. Nosníky jsou uloženy na ocelových ložiscích. Na mostě jsou po obou stranách chodníky, na kterých je ocelové zábradlí s betonovými zídkami. Mostní závěry jsou podpovrchové. Kryt vozovky a obou chodníků je živičný. Celkový stavebnětechnický stav mostu je klasifikován jako uspokojivý. Na opěry a pilíře zatéká po celé délce přes netěsnící mostní závěry což má vliv na degradaci povrchů betonů. Taktéž je narušený beton boků opěr, závěrných zídek a úložných prahů pilířů. Hydroizolace mostu je nefunkční a tím dochází k průsakům do nosné konstrukce. Vlivem netěsných dilatačních závěrů dochází také k intenzivnímu zatékání na koncích nosníků, kde hrozí nebezpečí koroze kotev předpínací výztuže a dále kolem odvodňovačů. K zatékání dochází také v některých kontaktních spárách mezi dílci nosníků, kde hrozí nebezpečí koroze nechráněné předpínací výztuže. Na bocích krajních nosníků jsou viditelné inkrustace v otvorech pro zvedání a také lokálně zatéká pod římsami. Na podhledu nosníků se objevují trhliny pod kabely. Nosníky mají z výroby nedostatečné krytí výztuže, kdy na podhledu a na bocích nosníků jsou místa s prokorodovanými třmínky. Ocelová ložiska jsou silně povrchově zkorodovaná. Vozovka je nerovná a vykazuje množství nepravidelných širokých trhlin. Nerovnosti jsou také viditelné na předmostích a na chodnících. Hydroizolace je již nefunkční, dochází k průsakům do nosné konstrukce. Ocelové zábradlí je napadeno korozí a neodpovídá platné normě. ŽB zábradelní zídky mají popraskanou omítku. Odpadní trouby od odvodňovačů jsou krátké, čímž dochází k zatékání na podhled NK. Návrh řešení na zlepšení stavebnětechnického stavu objektu spočívá v provedení rekonstrukce mostu se zachováním nosné konstrukce, provedením nové spřažené (spádové) desky, nové hydroizolace, nových mostních závěrů a provedením nového mostního svršku včetně chodníků a zábradelních svodidel. U čel nosníků je doporučeno provést odbourání dobetonávek a provedení kompletního zainjektování všech kanálků předpínací výztuže. Ložiska budou očištěna a sanována. Povrchy betonů nosné konstrukce a spodní stavby budou sanovány. Obsahem projektové dokumentace na rekonstrukci mostu jsou jednak bourací práce na kompletní odstranění mostního svršku na nosnou konstrukci včetně říms, odbourání a vybetonování nových závěrných zídek, provedení spřažené železobetonové desky na nosnou konstrukci, pokládka nové hydroizolace, osazení povrchových mostních závěrů, betonáž říms, pokládka živičných vrstev vozovky, instalace nového systému odvodnění hydroizolace a povrchu vozovky, osazení ocelového mostního zábradlí, očištění a konzervace ložisek, sanace nosné konstrukce a opěr spodní stavby, vybudování revizních schodišť a pokládka kamenné dlažby.L.O. 07/2022
Stav přípravy V lednu 2018 byl zpracován diagnostický průzkum mostu. Bude zpracována PD ve stupni DSP + PDPS. Na podkladě uzavřené SOD probíhají v současné době projekční práce a inženýrská činnost pro vydání potřebných povolení na předmětnou stabu stavbu. L.O. 06/2020. Projekční práce na rekonstrukci mostu jsou dokončeny, v současné době probíhá stavební řízení za účelem vydání stavebního povolení.
Financování Rozpočtové náklady stavby činí 31 500 tis Kč vč. DPH.
 

Celkový bodový zisk multikriteriálního hodnocení

  118,00

Pořadí

  69

Priorita

 

 

Aktualizace prosinec 2022

Fotodokumentace