IDENTIFIKAČNÍ LIST STAVBY BÍLÉ KNIHY

OP/M1/451

 
Název: Rekonstrukce mostu ev. č. 05713-1 přes potok Hradečná v Hradci nad Moravicí
Dopravní význam tah lokálního významu
Stav realizace stavba návrhová (N)
Intenzita RPDI v r. 2016 ve voz/24 hod 1000
Z toho těžká doprava ve voz/24 hod - TNV 15
Stavebně technický stav 6,00
Délka úpravy v kilometrech
 
Popis Nosnou konstrukci tvoří jednopólový prostě uložený železobetonový trám, 4ks 30/26 ve vzdálenosti 1,38 m. Most je na obou stranách rozšířen o chodníkovou část pomocí ocelových válcovaných nosníků, ze strany vtoku 3 ks, U-profil a ze strany výtoku 5 ks I-profil. Na nosnících je uložena železobetonová deska tl.150 mm. Opěry jsou z kamenného zdiva. Délka přemostění činí 7,00 m. Zatížitelnost mostu pro vozidla v ose komunikace - normální 8 tun, výhradní 30 tun a výjimečná 54 tun. Vozovka na mostě živičná. Římsy jsou provedeny z kamenného zdiva a betonu. Na mostě je osazeno ocelové, dvoumadlové zábradlí - neodpovídá normě, ale architektonicky navazuje na okolní zábradlí. Chodníky jsou oboustranné, ze žulových kostek. Vzhledem k celkovému stavu mostu vyplývající z diagnostického průzkumu je nutné zahájení projekčních prací a následné postavení nové mostní konstrukce. Důvodem tohoto doporučení jsou následující aspekty: 1) velká nehomogenita nosné konstrukce z hlediska materiálového složení. 2) špatný stav betonu a výztuže železobetonové trámové konstrukce. 3) velmi špatný stav ocelových profilů pod konstrukcemi chodníku. Most postavený už v roce 1922 již dožívá. Vzhledem ke špatnému stavebnímu stavu (poslední HPM r.2019, Stavební stav -spodní stavby IV (uspokojivý) a nosné konstrukce VI (velmi špatný ), je rekonstrukce mostu nutná. P.O. VI/2022
Stav přípravy Probíhá vypracování PD ve st. DÚR, DSP + PDPS včetně IČ .
Financování Předpokládané celkové investiční náklady činí 7 000 tis. Kč.
 

Celkový bodový zisk multikriteriálního hodnocení

  91,00

Pořadí

  124

Priorita

 

 

Aktualizace prosinec 2022

Fotodokumentace