IDENTIFIKAČNÍ LIST STAVBY BÍLÉ KNIHY |
OP/M1/172 |
Název: | Rekonstrukce mostu ev.č.01137-1 přes potok Jasénka před Hlučínem |
Dopravní význam | tah lokálního významu |
Stav realizace | stavba návrhová (N) |
Intenzita RPDI v r. 2016 ve voz/24 hod | 2435 |
Z toho těžká doprava ve voz/24 hod - TNV | 94 |
Stavebně technický stav | 5,00 |
Délka úpravy v kilometrech | |
Popis | Most ev.č. 01137-1 se nachází na silnici III/01137 mezi obcí Bobrovníky a městem Hlučín. Most byl postaven v roce 1948. Nosnou konstrukci mostu tvoří železobetonová polokruhová klenba tl. 0,40m. Délka přemostění činí 3,00m. Opěry a křídla jsou betonové. Vozovka je živičná, široká 5,30m. Chodníky na mostu nejsou. Stavební stav nosné konstrukce je V – špatný a u spodní stavby je V – špatný. Zatížitelnost mostu je - normální 53 tun, výhradní 64 tun a výjimečná 107 tun. Díky omezeně funkční hydroizolaci na nosnou konstrukci místy zatéká, místy se vyskytuje hloubková koroze betonu. Opěry jsou v úrovni hladiny vody narušené protékající vodou. Chybí opevnění opěr. Na opěrách jsou trhlinky a stopy po průsacích vod, místy je uchycena vegetace. Zábradlí proti pádu nad mostním otvorem koroduje, svodidla jsou osazeny. Betonové římsy jsou poškozené, výrazná trhlina v pracovní spáře, navíc ujíždí a hrozí jejich budoucí vyvrácení. Projekt původního mostu se nedochoval. Vzhledem k poruchám a závadám na nosné konstrukci, ale zejména na spodní stavbě mostu je rekonstrukce mostu nutná. Pokud vyhoví stávající otvor na převedení 100-letých vod, tak předpokládáme zesílení a rozšíření stávající nosné konstrukce spřaženou deskou – tzn. ubourání mostního svršku na stávající nosnou k-ci, vybudování spřaž.desky včetně nového mostního svršku, odláždění svahů, apod.. Pokud stávající most nevyhoví na průtok 100-letých vod, tak předpokládáme demolici stávajícího mostu a vybudování nového ve stejném místě. Technologie (konstrukce) nového mostu bude zvolena po dohodě s projektantem a s přihlédnutím k výsledkům průzkumů podloží, výši stavebních nákladů, apod.. Každá varianta bude pochopitelně respektovat požadavky na zatížitelnost podle třídy A (32t, 80t, 196t) a taktéž na šířkové uspořádání vozovky na mostě. Akt.P.O.VI/2022. |
Stav přípravy | Zpracována PDPS, Vydáno SP. |
Financování | Odhad stavebních nákladů činí 50 000 tis. Kč |
Celkový bodový zisk multikriteriálního hodnocení |
128,00 | |
Pořadí |
48 | |
Priorita |
Aktualizace prosinec 2022 |