IDENTIFIKAČNÍ LIST STAVBY BÍLÉ KNIHY |
KI/M2/30 |
Název: | Rekonstrukce mostu ev.č. 4711-1 přes trať SŽ v obci Bohumín |
Dopravní význam | doplňkový tah krajského významu (K2) |
Stav realizace | stavba návrhová (N) |
Intenzita RPDI v r. 2016 ve voz/24 hod | 7890 |
Z toho těžká doprava ve voz/24 hod - TNV | 269 |
Stavebně technický stav | 6,00 |
Délka úpravy v kilometrech | |
Popis | Stavební stav silničního mostu 4711-1 je velmi špatný. Nosná konstrukce v poli 1. je tvořena 10-ti kusy nosníků I-MPD, které jsou předepnuté podélně i příčně. Byl proveden chemický rozbor se zaměřením na obsah chloridových iontů, beton ve třech případech nevyhovuje normě. Kotvy příčné předpjaté výztuže jsou pod betonovou ochranou, která je částečně obnažená a dochází tak ke korozi drátu a kotevní desky. Nosnou konstrukci mostních polí č. 2,3 a 4 tvoří 6 kusů spojitě uložených svařovaných I – nosníků, které jsou příčně ztuženy. Ocelová konstrukce spolupůsobí s železobetonovou deskou tloušťky 200 mm. Beton je z hlediska mechanických vlastností velmi heterogenní. Z hlediska ocelové konstrukce dochází k největší korozi v oblastech nad OP5 a P2. Nad opěrou OP5 jsou nejvíce zasaženy korozí krajní I – nosníky, kde byly detekovány úbytky na nosníku č.1 (ve směru staničení až 100%. ) Příčné ztužení nad opěrou OP5 je téměř zcela zkorodováno. Dle DGN je nutno provést výměnu příčného ztužení nad OP5 a P2, na základě statického výpočtu provést zesílení a výměnu zkorodovaných částí ocelové konstrukce I – nosníku. Zvážit rozsáhlou sanaci spodního líce železobetonové desky, kde je zapotřebí odstranění původní vrstvu sanace a betonu desky do hloubky karbonatace. Následně provést pasivaci výztuže a novou sanaci desky. V návaznosti odstranění souvrství vozovky a provedení nového izolačního systému. Nebo zvážení provedení nové nosné konstrukce v polích 2. – 4. P.Š. VII/2022. |
Stav přípravy | v XII/2020 byla zpracována PDPS stavební údržba mostu spočívající v úpravě podhledu NK nad kolejištěm z důvodu prodloužení životnosti stávající nosné konstrukce. V roce 2022 proběhla stavební údržba mostu - odstranění nesoudržných části na podhledu nosné konstrukce. Připravuje se zadání PD na rekonstrukci mostu. |
Financování | Předpokládané celkové investiční náklady činí 150 000 tis. Kč |
Celkový bodový zisk multikriteriálního hodnocení |
162,00 | |
Pořadí |
3 | |
Priorita |
Aktualizace prosinec 2022 |