IDENTIFIKAČNÍ LIST STAVBY BÍLÉ KNIHY

KI/M2/30

 
Název: Rekonstrukce mostu ev.č. 4711-1 přes trať SŽ v obci Bohumín
Dopravní význam doplňkový tah krajského významu (K2)
Stav realizace stavba návrhová (N)
Intenzita RPDI v r. 2016 ve voz/24 hod 7890
Z toho těžká doprava ve voz/24 hod - TNV 269
Stavebně technický stav 6,00
Délka úpravy v kilometrech
 
Popis Stavební stav silničního mostu 4711-1 je velmi špatný. Nosná konstrukce v poli 1. je tvořena 10-ti kusy nosníků I-MPD, které jsou předepnuté podélně i příčně. Byl proveden chemický rozbor se zaměřením na obsah chloridových iontů, beton ve třech případech nevyhovuje normě. Kotvy příčné předpjaté výztuže jsou pod betonovou ochranou, která je částečně obnažená a dochází tak ke korozi drátu a kotevní desky. Nosnou konstrukci mostních polí č. 2,3 a 4 tvoří 6 kusů spojitě uložených svařovaných I – nosníků, které jsou příčně ztuženy. Ocelová konstrukce spolupůsobí s železobetonovou deskou tloušťky 200 mm. Beton je z hlediska mechanických vlastností velmi heterogenní. Z hlediska ocelové konstrukce dochází k největší korozi v oblastech nad OP5 a P2. Nad opěrou OP5 jsou nejvíce zasaženy korozí krajní I – nosníky, kde byly detekovány úbytky na nosníku č.1 (ve směru staničení až 100%. ) Příčné ztužení nad opěrou OP5 je téměř zcela zkorodováno. Dle DGN je nutno provést výměnu příčného ztužení nad OP5 a P2, na základě statického výpočtu provést zesílení a výměnu zkorodovaných částí ocelové konstrukce I – nosníku. Zvážit rozsáhlou sanaci spodního líce železobetonové desky, kde je zapotřebí odstranění původní vrstvu sanace a betonu desky do hloubky karbonatace. Následně provést pasivaci výztuže a novou sanaci desky. V návaznosti odstranění souvrství vozovky a provedení nového izolačního systému. Nebo zvážení provedení nové nosné konstrukce v polích 2. – 4. P.Š. VII/2022.
Stav přípravy v XII/2020 byla zpracována PDPS stavební údržba mostu spočívající v úpravě podhledu NK nad kolejištěm z důvodu prodloužení životnosti stávající nosné konstrukce. V roce 2022 proběhla stavební údržba mostu - odstranění nesoudržných části na podhledu nosné konstrukce. Připravuje se zadání PD na rekonstrukci mostu.
Financování Předpokládané celkové investiční náklady činí 150 000 tis. Kč
 

Celkový bodový zisk multikriteriálního hodnocení

  162,00

Pořadí

  3

Priorita

 

 

Aktualizace prosinec 2022

Fotodokumentace