IDENTIFIKAČNÍ LIST STAVBY BÍLÉ KNIHY

KI/K/64

 
Název: Okružní křižovatka silnic II/474 a III/4744 a MK 6. srpna v Horní Suché
Dopravní význam doplňkový tah krajského významu (K2)
Stav realizace stavba návrhová (N)
Intenzita RPDI v r. 2016 ve voz/24 hod 2696
Z toho těžká doprava ve voz/24 hod - TNV 0
Stavebně technický stav 0,00
Délka úpravy v kilometrech
 
Popis Stávající průsečná křižovatka Těrlická / Hornosušská / 6.srpna nemá vyhovující rozhledové poměry. Po ulici Těrlické je na severním a východním rameni vedena silnice II/474 (Karviná – Horní Suchá – Těrlicko – Hnojník), po ulici Hornosušské je na západním rameni vedena silnice III/4744 (Prostřední Suchá – Horní Suchá), ulice 6.srpna na jižním rameni je místní komunikací. Jako hlavní silnice s předností v jízdě je vyznačena silnice II/474. Vozidla přijíždějící ze směru od Těrlicka, která projíždí křižovatkou ve směru na Prostřední Suchou nebo odbočují na ulici 6. srpna dávají přednost v jízdě vozidlům ze severního ramene ulice Těrlické, pro dostatečný rozhled musí najet až do středu křižovatky, kde dochází k možným kolizním situacím s omezením šířky průjezdu po silnici II/474 (problém zejména u autobusových linek a nákladních vozidel). Okružní křižovatka bude navržena jako oválná čtyřramenná jednopruhová s dílčím zvýhodněním průjezdu silnice II/474, po které jsou vedeny autobusové linky. Na základě prostorových možností je navržen vnější průměr oválné MOK 27,4 / 23,6 m. Šířka okružního jízdního pásu je 7,0 m (z toho 5,0 m v živičném povrchu) s předpokladem možnosti pojíždění středového prstence autobusy a nákladními vozidly dle vlečných křivek pro návěsovou soupravu o délce 16,5 m. Šířky větví na vjezdech a výjezdech jsou navrženy rovněž dle vlečných křivek. Součástí stavby je i doplnění chybějícího autobusového zálivu na severním rameni křižovatky a doplnění chybějících přechodů a chodníků pro pěší.
Stav přípravy Projekt bude zadán v rozsahu dokumentace pro společné povolení stavby (DUR+DSP) a rozpracován do podrobnosti pro zadání a realizaci stavby (PDPS). Realizace stavby se předpokládá v roce 2024.
Financování Předpokládané celkové investiční náklady činí 17 000 tis. Kč
 

Celkový bodový zisk multikriteriálního hodnocení

  85,00

Pořadí

  8

Priorita

 

 

Aktualizace prosinec 2022

Fotodokumentace