IDENTIFIKAČNÍ LIST STAVBY BÍLÉ KNIHY |
KI/K/64 |
Název: | Okružní křižovatka silnic II/474 a III/4744 a MK 6. srpna v Horní Suché |
Dopravní význam | doplňkový tah krajského významu (K2) |
Stav realizace | stavba návrhová (N) |
Intenzita RPDI v r. 2016 ve voz/24 hod | 2696 |
Z toho těžká doprava ve voz/24 hod - TNV | 0 |
Stavebně technický stav | 0,00 |
Délka úpravy v kilometrech | |
Popis | Stávající průsečná křižovatka Těrlická / Hornosušská / 6.srpna nemá vyhovující rozhledové poměry. Po ulici Těrlické je na severním a východním rameni vedena silnice II/474 (Karviná – Horní Suchá – Těrlicko – Hnojník), po ulici Hornosušské je na západním rameni vedena silnice III/4744 (Prostřední Suchá – Horní Suchá), ulice 6.srpna na jižním rameni je místní komunikací. Jako hlavní silnice s předností v jízdě je vyznačena silnice II/474. Vozidla přijíždějící ze směru od Těrlicka, která projíždí křižovatkou ve směru na Prostřední Suchou nebo odbočují na ulici 6. srpna dávají přednost v jízdě vozidlům ze severního ramene ulice Těrlické, pro dostatečný rozhled musí najet až do středu křižovatky, kde dochází k možným kolizním situacím s omezením šířky průjezdu po silnici II/474 (problém zejména u autobusových linek a nákladních vozidel). Okružní křižovatka bude navržena jako oválná čtyřramenná jednopruhová s dílčím zvýhodněním průjezdu silnice II/474, po které jsou vedeny autobusové linky. Na základě prostorových možností je navržen vnější průměr oválné MOK 27,4 / 23,6 m. Šířka okružního jízdního pásu je 7,0 m (z toho 5,0 m v živičném povrchu) s předpokladem možnosti pojíždění středového prstence autobusy a nákladními vozidly dle vlečných křivek pro návěsovou soupravu o délce 16,5 m. Šířky větví na vjezdech a výjezdech jsou navrženy rovněž dle vlečných křivek. Součástí stavby je i doplnění chybějícího autobusového zálivu na severním rameni křižovatky a doplnění chybějících přechodů a chodníků pro pěší. |
Stav přípravy | Projekt bude zadán v rozsahu dokumentace pro společné povolení stavby (DUR+DSP) a rozpracován do podrobnosti pro zadání a realizaci stavby (PDPS). Realizace stavby se předpokládá v roce 2024. |
Financování | Předpokládané celkové investiční náklady činí 17 000 tis. Kč |
Celkový bodový zisk multikriteriálního hodnocení |
85,00 | |
Pořadí |
8 | |
Priorita |
Aktualizace prosinec 2022 |