IDENTIFIKAČNÍ LIST STAVBY BÍLÉ KNIHY |
FM/O1/41 |
Název: | Přeložka sil. II/483 - obchvat Čeladné |
Dopravní význam | hlavní tah krajského významu (K1) |
Stav realizace | stavba návrhová (N) |
Intenzita RPDI v r. 2016 ve voz/24 hod | 12183 |
Z toho těžká doprava ve voz/24 hod - TNV | 703 |
Stavebně technický stav | 0,00 |
Délka úpravy v kilometrech | 2,00 |
Popis | Z hlediska funkčního zatřídění lze komunikaci obchvatu charakterizovat jako sběrnou komunikaci funkční třídy B. Navržená šířková kategorie je S 9,5/70 (S 7,5/70). Trasa obchvatu Čeladné vede údolní nivou s plochým rovinatým profilem terénu, z něhož se vymyká pouze terénní nerovnost v místě křížení místní komunikace k nádraží. S ohledem na očekávanou vysokou hladinu spodní vody lze předpokládat složitější podmínky pro zakládání opěr mostních objektů. Podél toku řeky se nachází skupiny významných stromů, které bude nutno v co největší možné míře respektovat. Obchvat je trasován mimo zastavěné území. Stavba bude prováděna ve volném území a nebude vyžadovat zásadní omezení dopravy s výjimkou koncových úseků. Realizace stavby neumožňuje dílčí etapizaci, přeložku je nutno vybudovat v celém úseku. Vstupní křižovatky na západním a východním okraji jsou navrženy jako malé okružní křižovatky s vnějším poloměrem cca 32 m. Návrh dimenze dvou mostních objektů křížení vodoteče Frýdlantská Ondřejnice bude upřesněn následně na základě odborného vodohospodářského posudku a to s ohledem na potřeby inundace, současně s tím bude prověřena nutnost ev. vybudování dalších inundačních objektů (propustků). V obou případech je předpokládána jednopolová konstrukce z předpjatých betonových prefabrikátů s horní mostovkou. Podjezd místní komunikace u nádraží je řešen též jako jednopolový mostní objekt se světlým rozpětím cca 15m. S.P. VII/2022 |
Stav přípravy | Projektová příprava byla zahájena zpracováním studie |
Financování | Odhad nákladů nebyl zpracován |
Celkový bodový zisk multikriteriálního hodnocení |
130,00 | |
Pořadí |
5 | |
Priorita |
Aktualizace prosinec 2022 |